Khamis, 26 Mac 2009

sem aKHIR ~

lagi 2 bulan dah nak abis sem nie la. sem 6 yang sya akan tingalkan x lama lagi. adesh sedeyny sya.. memg sya betul2 sedey nie. aspecially nak tigglkan kawan seclas yg 'sputim'. kenangn2 ngan dorang sume memg MANIS macam madu lebah plus gula tau. geng dak lakinya yg 'sputim'+ hapy go luckyy+enjoy memg best lah. lelaki nie memg xda masalah biasanya kalo ngan kekawan. betol x?? tu pendapt sya jea, org laki n org len xtau la kan.

geng2 dak pompuan pon best gak, banyak gelak2+kongsi cerita+kuar togeter meter..seronoknya. memg banyak sungguh kenagan nagn kawan2 seclas nie. DEU6A sya xkan lupakan kamu k. apa yang baik kita sama2 ingat n apa2 yg xbaik tu kita sama2 lupakan ya. lagi bagus tu... dah la penghuni2 pompuan clas DEU6A nie cun-cun+comel-comel, ngan dak laki nya pulak encem2+macho, tpi taley ngurat ya sebb sume dah berpunya...huhu.emhh kecuali sya k. :-) tapi sya nie tetp setia, DEU 6B pun sya xlupakan ugak. ohoi~

sekarang pulak masing2 satu clas kena mengecohkan diri tuk pk sal baju nak g MPG. hiii... tema xdapat yag betul2 age, jus kemungkinan temanya 'HITAM PUTIH'. sya skang nie pun dah terpikir2 siang malam nak cari baju camna. nak pakai baju apa ah...??? ada idea x..? kongsi k.. malam MPG nie kita kena glamour2 ke?? jelita2 ke?? sya xpenah age g majlis yg besar n glomour2. susah ugak nak pk cari baju sesuai. xmau la nampak TER lalu CanGGih. nak biasa2 jea tpi CUn ya. :)

pastu kena uat pesembahan setiap 1 clas malam MPJ tu. xkesah nak wakil ke 1 clas ke nak belakon ke menyanyi ke, xkesah pun. janji ada persembahan. clas kami tau nak uat ape? ketua cadangkan nak uat PentoMEn. semua terlibat, xda sorg pun terkecuali. waa..malunya nak belakon kat pentas. dulu sya penah uat pesembahan dikir barat kat atas pentas tu masa sem 1, ramai2 la berdikir kat atas tu ah. ayai malu ugak wei..tetiba jadi popular. ihi...
hah! peNtoMen nie macam mana ah?? atul cakap kita jus kena buat gaya jea, suara akan ada suara latar kat blakang nati. camtu ey.... best ugak dapat enjoy kan. dah la nak uat pentOMEn sal 'KisaH-kisah diri sendri dari sem1 sampai sem6'.. huuu... camna la tu, xleh nak bayang

em..cukup la sampai cinie jea tuk sem nie. nati umur panjag, insyaAllah kita jumpa sem baru kat tempat baru ya. pape pun thank semua kekawan tuk kengan2 manis n pahiT. sya suka berKENALan nagn kemu2 semua..

**xda idea lain ke tuk pesembahan MPG nati?? sya bagi cadangan la, bia sya jea yg menyanyi malam tu. ahahhahahahahhaha

Selasa, 24 Mac 2009

VIRus Cecema

salam..
sya kat aimar skang nie, ngah on9.dah lama xon9 wei...hahaha
skang nie memg bizy sebb ngah bizy on9 cari antivirus la. DAN sya memg pantag la, kalo ngah uat keje o bizy ngan sometim, sya XSUKA org kaco. sebb nati xleh 'cosenterit' tau. dan ada la org nie ar, suh sya melayan dia burak pulak. skang kat kedai makan nie, sya perlukan masa nak surf tenet jap jea... tpi dia.. adoi tetiba leh uat sya rasa meluat jea. n skanng dia dah pegi dah, dah balik. uhui..aman la ciki sya ngan kawan yg nak siapkan sement tu...okey....

DAN kembali semula kat antivirus. PITOP my laptop nie dah kena serang virus daaahhh...tension sgguh sya tau. kalo buka word jea, nati kat folrder yg kita simpan maklumat tu, akan kuar satu age word len.tu virus la tu.. tension sya nie. kecian PITOP, dia dah la baru idup, tut2 dah demam kena virus dah. sya pun kecian ugak..,sedey tgok dia camtu ha..:(

sesapa yg ada antiviru yg terbagus tu gatu la sya. camna nak dapatkan antivirus..sya memg kena rawat PITOP ngn secepat mungkin nie :(

k la..sya nak makan, jum makan...

**sem nie dah last sem la, dah nak abis. uhu..sades ugak nak tinggalkan poly..

Khamis, 12 Mac 2009

jum BER cuti+ balik kG

aie..
lama wei xon blog nie. cian yea..

so besok last clas n last duk cini tuk minggu nie.uhu..minggu deoan lgi satu dah balik s.alm dah. kejapnya cuti sem nie. fist2 poly cuti 2 minggu..tpi tut2 cuti dah jadi semggu dah. poly amik cuti kali nie. tpi xpe la, janji dapt cuti kan..kan..

jum balik kg.
hilangkan masalah yg ada kat s.alm nieh.
tension sugguh duk cini. tambah2 age duk nagn dak umah sewa. hah umah sewa???ohoi..
tension uat sement satu group nie. hah group??
tension da kawan yg rapat 0..baik nie. hah kawan baik??
tension ada banyak makanan nie. byte??
hahh!!
tension semua laaa..
jum dengar org kenek kepala biru becerita..

cerita pe1
kawan..
apa ada nagn kawan??
kenapa kita ada kawan??
salah ke kita bekawan??
kita pelukan kawan ke??
or..kawan pelukan kita ke??

macam2 ada nagn kawan. kawan hapy+kawan suka+ kawan gembira+kawan senyum.tpi..sya pun xtau ada kawan sedey+kawan duka+kawan nangis... sya rasa sedey kalo kawan sya cakap 'aku sayg ko' + 'aku rindu kat ko'..dan sya TAK KAN sedey kalo dia cakap 'friends is notin'.. FRIENDS IS NOTHING. emh..uat pe nak sedey org cakap camtu kan??memg xsedey pun la.. biakan jea la nak cakap pape pun. janji sya ikhlas nak jadi KAWAN BAIk dia. sya xkesah..memg xkesah.. sebb 'friENds Is Notin" xda dalam kamus Idup sya.. pape pun loVE U MY loVEly Friends...

cerita ke2
umah dan swa = umah sewa.
bayar sewa tuk sebulan jea lagi.hihi..dah xmau duk umah sewa lagi dah..leh BERAMBUS dah. xmau da ahli2 umahsewa yg bermasalah age. dulu masa muda2 sem1 2 sya suka duk umah sewa. tpi skang?? ayai...semua org da masalh ngan umah sewa la. ops....ngan dak umah sewa la..
tapi sya jenis xamik tau, sukati korang la nak kawan+becakap o xnak. sya xkesah pun.. janji xggau idup nie.

cerita ke3
esemt banyak macam rumput kat padang poly hah. pening+pusing+nak muntah tengok esement yg bnayak nie. pasal sement gak laaa ley uat jadi gado nagn kawan tau, baya sunguh esemet nie. banyak kena topap sement org len la.. memg masak gak la otak+tangan+laptop nak uat sement. tpi skang..nasib baik. alhamdulillah sement dah nak settle. besok anta semua sement yg tinggal baki2. kat sume2 yg tolong uat+topap semet tu thank k..kita memg perlu bergabung. bukannya bercerai sebb masalah sebesar tahi lalat jea..

cerita ke4
semua orang baik, xkesah pun kalo ada sape2 nak itu+ini, nak pinjam itu+ini. mesti kita kan bagi kan. pinjam tudung? amik la.. pinjam kasut? amik la.. pinjam baju? amik la.. pinjam tepon? amik la.. mintak byte? amik la.. mintak buah? amik la.. mintak milo? amik la...
amik la...meMg semuA tu sya belikan tuk awk2 semua. amik la. sya org kaya, banyak duet leh beli bagi kat semua org. abiskan jea la semua makann tu.. ape sya dah kenyg xmau makan..hahha.. kejam ke kalo kita uat camtu?? salah ke kita xkedekut? slah ke kita kedekut?
tpi..sya ase sya xkedekut. semua sya bagi kalo ada yag mintak. sya memg xkesah MUla2 tu..
tpi kalo dah selalu duk mintak+mintak, sya xmarah lagi tpi sya rasa menyampah+geram pun ada. sya pun xmakan age, tpi org len dah abiskan hak kita. apa la kita nak uat nagn org camni ey??..
em..xpe la..sya xkesah age pun..janji sya jagn BERSIkap MaCam tu k.

cerita ke5
ayoi..dah xda dah...
jus nak balik kg jumpa maa..maa rindu la..dah setahun xbalik jumpa maa..
rindu jugak kat kawan baik+sekepala bengong+ngokngek. aie k.sah, deq, gee, mcyue, cek are,
mCsue, wan, ana...rindunya kat u all sume la.. kawan yg paling best sya ada. rindu gilerr ar kat korang wei. ase cam nak balik ting 5 balik ar..huhu.. so jagn jeles la kalo kita ada ramai kawan, sebb kita memg memerlukan kawan..emm...

**end---

jum minum teh o ais limau. sedap nie. haus la duk menulis cite yg bosan nie ar.. sorie k kali nie entri yg BuhSAn kan..

*selamt bercuti semua. lupakan yg lama. ingat yg baru.,.tpi xbermaksud lupakan yg dulu k..

Selasa, 24 Februari 2009

jejalan

salam..
saya skang nie ngah on tau kat cc. sebb munasabah nie datg kat ex-cc nie nak cari maklumat esement n nak print esement. tpi skang dah jadi len dah, sya duk on9 ym n benda2 nie pulak. haha..

jejalan..
aculy sya selalu kua p print+beli makanan+cari maklumat esemt+on9 nagn menaiki kaki jea tau.. tu yg sya nak kongsi nieh. nak kongsi perasaan penat sya..waaa.. penat la nak macam nie selalu. adesh..bukan sya nak ngadu k, jus nak gtau jea..

apa patut sya buat?? xnak kuar p town, cam ner sya nak makan? camna sya nak cari maklumat esemt? camna sya nak on9?? yaii.. patut ke sya beli moto sebb nak kuar p town? patut ke beli broadband nak on9? pattu ke beli ink baru tuk print kat umah? dan patut ke suruh pakwa belikan makanan? (bukan pakwa sya k)

emm tatau dah,. sya ni memg suka jenis bejalan+jejalan. suka sesanagt..sebb tu sya xkesah kalo pegi jejalan sebb hal sya. tpi sya akan kesah dan sesanagt kesh kalo pegi jejalan tuk hal org len. ish!

keputusan :-

  1. nak beli broadband = jap g ada org cakp 'duit dah la xda, ko ni abiskan duet jea tau!'
  2. nak beli motor = duet xda, xcukup weh,,.:P
  3. nak masak kat umah = masa xbagi, dia jeles nagn sya
  4. nak kua on9 = 'selalu ey ko ni kua malam2'
  5. nak mintk tolong org = org pulak yg mintk tolong sya..emm

k tu jea la nak gtau yea..

aculy banyak merepek nieh. saja nak luahkan perasaan lapor time nie. atul tunggu jap ey, sat g cek balik belikan tomyam kita kongsi tau.yam yam..

**kuikui _ story nie xda kaitan nagn idup ataupun mati..kuikui~


Khamis, 19 Februari 2009

Tag lagi.

salam..
dapat tag dari kak erisya. huhu.. (aja men2 jea la kak sal ta tu tadi)
aculy sya dah tepikat nagn solan+solan tu. cam best jea nak jawab.

and b4 tu, sya mintk maaf la kat sesapa saja k. sebb dah lama xupdate blog nie. bizy+mizy nagn asement lor.. xabis2 ngan asement. DAn skang nie makin bizy pulak nagn SUDOKU games. hihi.. sya dah beli buku sudoku tau sebb dah tepikat sesanagt nagn number2 tuh!!

ok jom kita pegi ke tag!

TANDA2

1.TANDA2 KAMU BAD MOOD.
**lebih berdiam diri. mulut cam ada mas kat dalam ni arh. (member penah masuk bilik pastu tanya,kenapa senyap nie..,kami ada buat salah ke..?) ohoi..

2. TANDA2 KAMU MARAH.
** cakap direct jea sya nagh marah. kalo dah xleh sabar tu sampai tengking tau. waa...dah betukar jadi singa nieh!

3. TANDA2 KAMU SINTING.
**sinting nie ape?? asenya sya xda tanda2 nie..hee

4. TANDA2 KAMU MALU.
**waw..muka merah+merah xnak padam. maluuu laa..

5. TANDA2 KAMU SEDANG CEMBURU.
**em..xpenah ase cemburu kot.. xsempat nak amik tau camna tanda time cemburu tu.. :)

6. TANDA2 KAMU SEDANG SEDIH.
**baring tapi xleh tido. air mata kua banyak+cikit.(ee..manjanya aja nieh :P)

7. TANDA2 KAMU TENGAH GUMBIRA.
**hapyy la. senyum jea memanjg hah. makan manyakk

APA?

1. APA WARNA BAJU YANG KAMU PAKAI SEKARANG?
**cokelat colur

2. APAKAH KAMU TERMASUK ORANG YANG SUKA SHOPPING?

**sya rasa tidak. tapi member slalu cakp sya giler+giler shopin

3. APAKAH KAMU PERCAYA LOVE AT FIRST SIGHT?
*
*oh tidak.. n no komen

4. APAKAH YANG INGIN KAMU LAKUKAN SEKARANG?
**nak jawab tag cepat2 sebb nak g makan.lapo dah nie..

5. APAKAH RASA DI HATI KAMU SAAT INI?
**rasa lapo n ngantukk

BILA

1. BILA PERTAMA KALI KAMU DILAHIRKAN KE DUNIA

**24 september 1988. tengah ari lahir.

2. BILA SAAT TERINDAH DALAM HIDUPMU?

**time rasa masa zaman kanak2. best sangat sebb banyak dapat duet raya la..

3. BILA KALI TERAKHIR DIMARAHI IBUBAPA?
**em xingat la. sebb banyak sanagt kena marah nie


4. BILA KALI TERAKHIR EHEM EHEM EHEM?
**apa maksud nie?? xtau la.. :)

5. BILA KAMU AKAN MARRIED?
**bajet umo 24 o 25 la.. tpi tunggu jodoh jea. ada org masuk minang, suai tuk aja. kawen lorr.ihi..


BAGAIMANA
1.BAGAIMANA JIKA ADA ORANG YANG BUAT KAMU SAKIT HATI?
**aish..sya lebih suka bediam diri jea. pekak kan telinga, bisukan mulut. dah..

2. BAGAIMANA KALAU ADA ORANG CAKAP KAMU LAWA/HENSEM?
**emm,,ssenyum jea la.. senyum tu sedekah kan?

3. BAGAIMANA JIKA ADA TEMAN KAMU MENINGGALKAN KAMU?
**em try tuk terima. nagis la gak uat kali petama tue..

4. BAGAIMANA JIKA ADA ORANG YANG TIDAK SUKA SAMA KAMU?
**ayoo..xkesah pun. xsume manusia perfect tuk semua org.

5. BAGAIMANA KALAU KETIKA KAMU BANGUN, KAMU DIKELILINGI API?
**tolong+tulun apiiiii!!

6. BAGAIMANA JIKA KAMU KESEORANGAN.
**uie..semestinya men sudoku la..

aish..ada age nie..len pulak k..

1) Anak Kunci
Kegunaan asal - tuk kunci pintu, xnak bagi org len masuk bilik!
Kegunaan sampingan - uat gores topup

2) Penutup Pen

Kegunaan asal - tutup pen, jimatkan dakwat dari ilang
Kegunaan sampingan - uat pen lukis kat ketas kosong.

3) Botol Mineral

Kegunaan asal - simpan air jarang
Kegunaan sampingan - uat ketuk org yg minum air mineral sya tanpa mintak izin!

4) Paper lama

Kegunaan asal - uat kira2 solan mate.
kegunaan sampingan - potong kecik2 uat nota o sape taik cicak..:P

5) Seluar 'D' lama

Kegunaan asal - pakai la
Kegunaan sampingan - buang terus k!

6) Lesung batu

Kegunaan asal - tumbuk cili api uat tomyam
Kegunaan sampingan - leh jadi tukul paku kat bilik

7) Langsir

Kegunaan asal - tutup pintu bilik yg banyak lukisan
Kegunaan sampingan - uat lap tangan..(xsenonoh)

8) Komputer pejabat

Kegunaan asal - uat hal opis
Kegunaan sampingan - uie..uat chatin+matim. cari maklumat asement masuk google

9) Duit syiling

Kegunaan asal - beli air tin. bayar KTM kat batu 3 g KL
Kegunaan sampingan - uat gores topap gak

10) Laman Blog

Kegunaan asal - typing ciTe+cite bes..
Kegunaan sampingan - baca blog2 org len

Next person:
**aYuNi

**fahanalicious

**aliya


**asnacute

uhui..ok dah siap..jum balik beli makann dulu. beli tomyak keyh..yumyum.. kepada yg terlibat jagn lupa jawab tag ya..

**k bubye~

Jumaat, 13 Februari 2009

11/02/2009 - with [tag]

Aie…

11.02.2009 tarikh yg sungguh+amat bermakna la bagi saya..

Aculy tarikh ni jatuh pada hari rabu semalam+semalam. Tarikh sya benti keje. Hari dimana sya bebas, bebas dari customer2 yg ngek tuh! Huh..


Perkhidmatan+kelebihan sya dah tidak dipakai lagi. Sya dah xpayah bangun petang2+besiap2 nak pegi keje tau. Evitin is free… sya dah bebas skang nie. Bebas dari semua ketensionan yg mekanda slama time bekeja. Ingat senang ke nak keje nih!.. kesimpulan yg sya dapat, “susah nak cari duet. Tapi sekelip mata jea nak abiskan duet” ..betul x??


Kepada custemor2 yg sya sayang…(gelinya ketiak). Jagn cari sya lagi. Skang nie tugas2 sy dah diambil alih oleh dua org staff yg ‘cute+sopan+mesra dari sya tau..ihi.. semua2 dijemput mai cc ARENA k.

Tpi..sedey gak time nak tingalkan cc n keje nie. Banyak sangt kenagn kat citu. Hah..dah skang nie, dah xda panggilan+panggilan yg sya rindu.


‘eh! Akak cc..akak cc’

‘akak cc!!’

‘tu akak cc la’

Adesh!.. rindu la pulak sya nagn ke’glamoor’an tu. Hihi..

But sokey. Dah benti nie, leh la sya elak dari bos yg ‘gatai’ tu.. gatai cubit pp org.. heh gerammm!!


**sya dah free skang. So appointment tuk meeting nagn sya dah bioleh dibuat k..


Ni ada buah tangan cikit dari ajaa..

JEMPULAH MAKAN GAMBAR ‘KEK MY BESDEY KE-20’ nie..

Kenangan paling beharga n Surprise besday dari nadia n rien. Besh snagt perasaan time nie. THANK A LOT ATUL N RIEN.


***kek besday time muda2 :P


Kepada aliya yg bulat…ops jagn marah tau. Bulat tu comel dear. Hihi.. sya sedaya upaya nak isikan tag dari aliya nie.. jadi jemput membaca semua..


1. How old are you?

uie..uat time skang muda age,belom masuk 21..ondaroad..


2.Are you single?

yes..of couse. single n avalaible :)


3.At what age do you think you'll get married?

when some masuk meminag la..ihi..


4.Do you think you'll marrying the person you are with now?

oh.. i hope so..but dun noe. refer my 'jodoh'


5.If not, who do you want to marry?

with a man. only man


6.Who will be your bridesmaid & bestman?

em..my sister myb. o my best friend.


7.Do you want a garden/beach or traditional wedding?

kat ymah jea..teratak bonda.


8.Where do you plan to go on honeymoon?

tepi pantai..tempat sejuk..best lah!


9.How many guests do you think you'll invite?

semua sya jemput. temasuk la PM sekali tau :P


10.Will that include your exes?

no..


11.How many layers of cake do you want?

3 pun dah cukup. tinggi2 nati xsampai nak potong la..


12.When do you want to get married, morning or evening?

munin. lebih besedia nati.. sanding biasa la time petg2,ramai tetamu leh datang tengok raja sehari ni..


13.Name the song/tune you'd like to plat at your wedding

lagu siti nurhaliza la.. best song..


14.Do you prefer fine dining or just normal spoon & fork?knife?

pakai jari jemari yng cantek nie la..baru rasa masun+masin cikit :P


15.Champagne or red wine?
no..jus jus oren.

16.Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?

pas kawen terus hanoymoon la..tuggu lagi

17.Money or household items?
money..

18.How many kids would you like to have?
5 i think..


19.Will you record your honeymoon in DVD/CD?
yes of couse..

20. Whose wedding plan would you like to know next
jus aliya..

***oh..finish already..

aliya thank tau tag nie. memg mencabar sesangat la..





Rabu, 4 Februari 2009

nota pendek n GAJIk

aie..
adoi aie..lama dah tak jumpa blog..
aie blog..
em kebelakangan sya nie asyik bizy.
bizy nagn asemnt yg sunguh banyak dan memg banyak. skang pun nagh on9 cari maklumat tuk asemnt bi n asemnt2 yg sekutu ngan nya.
xsempat la nak on blog nie..sorie blog..

dan sya dah dapt gaji tadi..
ihi,bape minit yg lalu sejumlah duet telah jatuh kat depan mata sya. (jumlah dirahsia kan)
ohoi.. jgn sesapa suh sya belanja yea. duet tu simpan tuk projec grup "super medic" k.. aha.. nama kumpulan projec yg menggelikan bagi sya.. ahaks..

duet2..
k ni contoh duet yg sya dapat kat dalm sampul berwarna cokelat. wooo...





















**wajah kegembiraan dirahsia kan. ehek~
**ini jus contoh deut k~

*jum sambung uat esemnt pulak